Samarbejdssamtale

Den konstruktive samarbejdskontrakt


En kontrakt er en aftale mellem to eller flere mennesker. En kontrakt bliver til i en forhandling og skal give mening mellem deltagere.

Det formelle:
Hvem er deltager? Hvad er opgaven? Hvad er målet med gruppens arbejde? Eksterne forventninger til gruppen? Osv.
·       Tejal, Freja, Anna, Camilla, Maria-Louise.
·       Webblog.
·       At lave et godt produkt, vi er tilfredse med til eksamen.
·       Vi forventer, at folk møder op både til undervisning og gruppearbejde. Sygdom, læge, syge børn er selvfølgelig undtaget.
Man melder afbud i god tid.

Kompetencer:
o   Tejal: God til at lytte, god patientforståelse, god til anatomi, ansvarsfølelse, innovativ. Aktivist.
o   Freja: Korrekturlæsning, struktureret, ”gribe ideen”. Teoretiker.
o   Anna: OCD, listelaver, struktureret, kontrolfreak. Teoretiker, reflektor.
o   Camilla: Tendens til OCD, struktureret, planlægger, teoretiker, reflektor, optimist.
o   Maria-louise: Jeg er godt til at lytte til andres ideer og input, samt god til at komme med ideer og forslag. Jeg er en teamplayer, og arbejder meget struktureret og målrettet, dog foretrækker jeg at arbejde alene, når det er muligt. Jeg har erfaring med emnet fra modul 4, hvor jeg har været på afd 108, som er en ortopædkirurgisk afdeling. 

Arbejdsform:
Ordstyrer og referent? Grad af dokumentation? Forventninger til samarbejdspartnere (vejledere/opponent ), Mødetider? Mødefrekvens? Mødested? Kommunikation? Osv.
·       Pli, respektere hinandens læringsstile og forskelligheder.
·       Dokumentation i bloggen, logbog.
·       Vejledere: Konstruktiv kritik, optimal vejledning, at vi kan sende mails (og at de bliver besvaret!).
·       Mødetider: 9.00-13.45 (udgangspunkt).
·       Mødested: Hjørring, Ålborg.

Det sociale og personlige:
Gensidige forventninger og krav internt i gruppen? Individuelle forpligtelser? Omgangstone og etiske spilleregler? Støtte og hjælp ved evt. konflikt? Osv.
·       Overholder aftaler.
·       Bidrag til gruppen – bidrages der ikke, kan man ikke forvente noget til eksamen!
·       Ansvar for egen læring.
·       Omgangstone: Konstruktiv kritik, tag problemet med det samme, ingen viskentisken, ordentlig overfor hinanden. Okay at være bestemt, holde hinanden i ørene.
·       Holde fokus, og holde sniksnak til pauserne.
·       For hvert møde, lægges en plan for arbejdet hvori der også inkorporeres pauser.

·       Ved arbejdets slutning, aftales der mødetid/sted samt individuelle lektier. Ved næste møde, gennemgås det individuelle hjemmearbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar