Den konstruktive samarbejdskontrakt
En kontrakt er en
aftale mellem to eller flere mennesker. En kontrakt bliver til i en forhandling
og skal give mening mellem deltagere.
Det formelle:
Hvem er deltager? Hvad er opgaven? Hvad er
målet med gruppens arbejde? Eksterne forventninger til gruppen? Osv.
· Tejal, Freja, Anna, Camilla,
Maria-Louise.
· Webblog.
·
At lave et godt produkt, vi er tilfredse med til
eksamen.
·
Vi forventer, at folk møder op både til
undervisning og gruppearbejde. Sygdom, læge, syge børn er selvfølgelig
undtaget.
Man melder afbud i god tid.
Kompetencer:
o Tejal:
God til at lytte, god patientforståelse, god til anatomi, ansvarsfølelse,
innovativ. Aktivist.
o Freja:
Korrekturlæsning, struktureret, ”gribe ideen”. Teoretiker.
o Anna:
OCD, listelaver, struktureret, kontrolfreak. Teoretiker, reflektor.
o Camilla:
Tendens til OCD, struktureret, planlægger, teoretiker, reflektor, optimist.
o Maria-louise: Jeg er godt til at lytte til andres ideer og input, samt god til at komme med ideer og forslag. Jeg er en teamplayer, og arbejder meget struktureret og målrettet, dog foretrækker jeg at arbejde alene, når det er muligt. Jeg har erfaring med emnet fra modul 4, hvor jeg har været på afd 108, som er en ortopædkirurgisk afdeling.
Arbejdsform:
Ordstyrer og referent? Grad af
dokumentation? Forventninger til samarbejdspartnere (vejledere/opponent ),
Mødetider? Mødefrekvens? Mødested? Kommunikation? Osv.
·
Pli, respektere hinandens læringsstile og
forskelligheder.
·
Dokumentation i bloggen, logbog.
·
Vejledere: Konstruktiv kritik, optimal
vejledning, at vi kan sende mails (og at de bliver besvaret!).
·
Mødetider: 9.00-13.45 (udgangspunkt).
·
Mødested: Hjørring, Ålborg.
Det sociale og personlige:
Gensidige forventninger og krav internt i gruppen? Individuelle forpligtelser? Omgangstone og etiske spilleregler? Støtte og hjælp ved evt. konflikt? Osv.
Gensidige forventninger og krav internt i gruppen? Individuelle forpligtelser? Omgangstone og etiske spilleregler? Støtte og hjælp ved evt. konflikt? Osv.
·
Overholder aftaler.
·
Bidrag
til gruppen – bidrages der ikke, kan man ikke forvente noget til eksamen!
·
Ansvar for egen læring.
·
Omgangstone: Konstruktiv kritik, tag problemet
med det samme, ingen viskentisken, ordentlig overfor hinanden. Okay at være
bestemt, holde hinanden i ørene.
·
Holde fokus, og holde sniksnak til pauserne.
·
For hvert møde, lægges en plan for arbejdet
hvori der også inkorporeres pauser.
·
Ved arbejdets slutning, aftales der mødetid/sted
samt individuelle lektier. Ved næste møde, gennemgås det individuelle
hjemmearbejde.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar